piątek, 6 grudnia 2013

TORT DYNIOWY Z CZEKOLADĄ

3/4 szklanki cukru 1/2 szklanki oleju 2 jajka 3/4 szklanki puree z dyni 1 łyżeczka sody 1 łyżeczka cynamonu szczypta soli 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej 1 i 3/4 szklanki mąki (użyłam torowej) 100g poszatkowanej czekolady MASA: 250g Serka Mascarpone 100 ml śmietany kremówki 3 łyżki cukru pudru barwnik spożywczy pomarańczowy
Mąkę przesiać i wymieszać z sodą, solą oraz przyprawami. Do miski wsypać cukier, dodać olej, jajka i ucierać mikserem na średnianach obrotach, aż masa zrobi się kremowa (około 4-5 minut). Następnie dodać puree z dyni i wymieszać łyżką. Wsypać mąkę i poszatkowaną czekoladą, wymieszać łyżką do połączenia składników. Ciasto przełożyć do tortownicy o wymiarach 21 - 22 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 180oC na funkcji góra-dół przez około 65-70 minut. Piekłam na najniższym poziomie piekarnika. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do całkowitego ostygnięcia. Śmietanę kremówkę ubić, następnie dodać serek mascarpone, cukier puder i barwnik pomarańczowy. Delikatnie Wymieszać. Ciasto wyjąć z blaszki. Przekroić na pół. Przełożyć masą  Udekorować według uznania. Ja posypałam posiekanymi orzechami włoskimi. Polecam mój przepis. Zawsze wychodzi!  Smacznego !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz